PIER PRESSURE festivalen

Mkt text, men värt att läsa! ;)


Okej. förra söndagen var jag som bekant i goa Göteborg med Doris.

Blev väckt strax efter kl. 8 (gäsp) sedan kom får frukost in på rummet. Mumma! Efter den och lite internet koll for vi iväg och fixade armband till festivalen. När vi var framme vid Shock butiken inser jag att jag borde fan ta med mig jackan ändå, för det var lite småkyligt och jag vet sj om att jag är lätt fryssen så det var bara att vända tillbaka till hotellet.

Vädret var skumt. Det var sol, men det regnade ändå. Det tyckte vi inte om, men vi gick lite på stan och kollade läget. Jag skulle köpa en Adidasväska var det tänkt, men antingen var det fel färg eller fel storlek. Så det sket sig. Sedan var vi ute efter en regnponcho. Vi gick gate upp och gate ner men vi hittade ingen. Jo, en för 149 jävla spänn!
Så det fick det bli, men jag skriver ändå att man kunde ha köpt det på sjävla festivalen med såklart för ynka 40 kr. Surt!

Vi hade gått så himla mkt där på dan att vi bestämde oss för att gå till Frihamnen, menar hur långt kan det tänkas vara? Vi kom ut ur en galleria och vips så var det massa båtar och sånt framför oss. Perfekt! När vi kom dit sa va till oss själva att va fan, det här var alldeles för lätt att hitta för att det skulle stämma. Nog såg vi Frihamnen alltid, men från andra sidan. Vi var tvungna att gå tillbaka en bit för att sedan gå över Göteborgsbron? :s Nån jävla bro var det iaf, och högt var det. Så jag småsprang där lite i regenet på bron, med Doris i släptåg. Och jag understrycker med att Doris sprang inte. :p

Vi kom iaf fram och läget var lugnt, och doris och jag gick till öltältet och myste. Samtidigt som vi kollade på dead by april som spelade live. Så jävla bra!!!!!

Efter dom gick vi iväg för att köpa t-shirtar. För det är ju ett måste. Det blev en pier pressure väska, en pp- t-shirt och självfallet en PARAMORE t-shirt. Mkt nöjd!

Vi kollade på The Sounds, Takida och efter Takida var det PARAMORE! Vi höll våra platser i mer än 1h snudd på 2h. Jävlar var ont i benen jag hade, men när Paramore väl började spela så var det för högt för att ens höra vad hon sjöng och alla hoppade så vi såg inget och marken rörde på sig. Vi gav det 30min sedan bestämde vi oss för att gå bakåt. Man såg mkt bättre, man hörde mkt bättre och det var så jävla mkt bättre än smeten :p

Efter Paramore var det dags att dra tillbaka till hotellet. För vi trötta ungdomar hade ne lång väg att gå. Haha sedan var det Johnossi och HIM kvar som vi sket i. Somnade ganska omgående på hotellet och dagen efter sket vi i frukosten för vi pallade inte att gå ner.

Vi fixade i ordning oss och checkade ut vid 11. Tåget hem gick 20.42 så vi hade en hel dag i Göteborg som spenderades långsamt. Allt jag ville var att komma hem till älsklingen.

det var allt. Men jag ångrade inte att jag åkte. Detta var en upplevese for life! Bilderna kmr när Doris har godkänt. Så länge stor eloge till er som pallade läsa ända hit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0