Jobb dag 2 avklarad

Igår vaknade jag ca halv nio av att det regnade som himla mkt. Så skulle jag kolla vad kl var så stod min klockradio och blinkade. jahapp strömavbrott. ställde ist alarm på telen, just in case. Men när jag vaknade igen så var elen tillbaka.

Jag gick upp 10.15 ca och insåg att jag behöver fan duscha! så in duschen och jag var helt klar med sminkningen och klädvalet 20 min senare. bra gjort!

Tog tåget 11.15 och det spöregnade som tusan och jag blev blöt. Milla skulle jobba diag på VM så vi samåkte.

Sedan kmr man till H&M och hade kassan mellan 12-13. Sedan var det lunch. Efter lunchen var det att lämna kläder ur provrummen och sedan varor. Mellan 17-20 stod jag i kassan med Karin. Vi turades om att stå. Nu börjar det gå bättre i kassan, men jag har fortfarande inte hittat ngt bra system som gör att det går snabbt, smidigt och enkelt. men det gör man så småningom. 

Jag kom ivåg från gränby halv 9. Skulle hinna med 821 som går 20.41 från Klosterg. Hade ingen aning om hur långt det var dit eller hur lång tid det skulle ta och gå. Så jag småsprang typ. Eller gick jääävligt snabbt så det gjorde ont i mina benhinnor, men jag hann! Och det är det viktigaste.   

Eftersom det inte var byte i Läby, var Johan snäll och mtade mig.. :) Så vi kom hem hit vid halv tio och glodde på tv och var ute och gick med Isak. Sedan var det dags för sängen. johan skulle jobba idag i 14 timmar. Tycker synd om honom. När kl ringde vid 6.30 gick vi båda upp sjukt trötta. Johan åt frulle och drog sedan till tåget. Jag gick och la mig igen och vaknade 10.30. perfa!

Jag skulle ätit en brakfrukost idag med syrran. Med omelett, jordgubbar, melon, te, knäckebröd och juice. Men pallar hon gå upp eller? Efter mina försök att väcka henne så gav jag upp. Jag var skit hungrig så jag hade min egen brakfrukost. :)

Dagens planer är att köra i Gävle. Sedan ska jag vänta tills kl blir 21.45 så jag kan möta min älskling.

Idag har vi vart ihop 1 mån, och för en månad sen tog jag studenten också.  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0