Magkänsla, nervös mage

Jga sitter med gråten i halsgropen för att jag funderar och tänker så himla mkt. På allt! Jag är orolig konstant! Jag vet inte om det har att göra med allting som har hänt under år 2009 som har gått.

Jag tänker på allt som kan hända. Nu när det är snö och halt. Bilolycka av någon av mina nära och kära. Det är också bara en sån "grej" som man läser i tidningen om, men sällan någon man vet vem det är. Jag tänker på det hela tiden nu. "Tänk om..." Det är jätte jobbigt! Klumpen i magen växer och jag får allt oftare ont i magen. Är det pga allt tänkande?

Vad skulle jag göra om det hände ngt med Johan? Vad skulle jag göra om det hände ngt med mamma, pappa, syrran eller någon annan som står mig nära? Jag vet att man inte ska tänka i de här banorna, men likt förbannat så gör jag ju det! 

Jag är rädd. Jävligt rädd! Jag skulle ha kört Johan till bussen till Björklinge idag, men tanken slog mig att jag kmr fan köra av vägen. Jag vågade inte. Jag var rädd. Jag sa det till Johan att han kan ju faktiskt köra till Ö-hus och ta tåget därifrån, men han hade ju inget tågkort så det skulle bli dyrare än om han åkte ifrån Bjk. Jag svalde klumpen och tänkte, okey självklart. Jag ska försöka. När Johan sedan säger att vi ska åka blir jag as rädd på nytt och känner min tårkanal fyllas. Jag höll tillbaka. Sedan kramar han om mig, säger dem där magiska orden som jag ville höra: Vi åker till Örbyhus. Lycka!! Jag slapp köra också. Och tur var väl det. Mamma ringde och varnade över hur halt det var. Och det  var det. Vi kanade/ sladdade och jag spände mig och glömde bort att andas. Jag mådde illa och fick ont i magen. Var så jävla nerövs över vad som skulle kunna hända. Vi såg en lasbil som hade kanat av vägen vid Vendels skola-infarten.. KLUNK!

Jag vet att ju mer man tänker på det negativa så kmr det en dag tillslut att slå in, men vad ska jag göra? Det är så himla lätt att säga: tänk positivt. Jag har försökt och tycker det är svårt men jag jobbar på det.

Vintern har alltid varit ngt roligt, tills man fick körkort och inser vad snön kan göra med personer som man älskar.. :s


don't stop believing




















Kommentarer
Postat av: Milla

Vad är detta för bild du har på mig då :s gå emot din rädsla. enda sättet att bli av med den. vore ju dumt att gå o vara rädd för nåt som man inte vet kommer att hända.

2009-12-15 @ 17:15:01
URL: http://millalaa.blogg.se/
Postat av: mia

usch, ja är precis lika dan carro. körde till jobbet idag, imorse och hem nu på kvällen. de var otäckt ändå :s

2009-12-15 @ 19:05:33
URL: http://miawestin.blogg.se/
Postat av: Mams

Lilla gumman! Du vet väl att våra skyddsänglar vakar över oss. De har räddat mig många gånger. Försök att inte grubbla så mycket. Det är bra att vara fösiktig, men att våga trotsa rädslan är ibland nödvändigt. (Ska jag säga, förresten, när det gäller spindlar)

Du förstår nog vad jag menar...

Jag älskar dig gurkan min :)

2009-12-15 @ 23:43:21
Postat av: Therese

<3

2009-12-16 @ 11:24:24
URL: http://thereseityskland.blogg.se/
Postat av: Amanda

<3

2009-12-16 @ 14:46:25
URL: http://wennbergheltenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0