Helgen över

Ja, men dålig update igen då. flåt.

Jag har som ni har märkt vart i Husby utan internet.

I fredags var jag & Johan ute och gick till hans farmor & farfar. Sammanlagt gick vi 9km den dagen. Bra gjort av oss! Denna dag var det då farfar skulle ha blivit 66 år så Johan, farmor, pappa och jag åkte till Dannemora kyrka och tände ljus och grattade honom där. Vidare hem mot mig, hämta mera kläder, handla och skjutsa pappa & farmor till tåget. De skulle flyga ner till Malmö för att hämta pappas bil som han har köpt.

Johan och jag for vidare mot Mackan. Var meningen att vi skulle åka pulka men det var så jävla kallt och det hann bli mörkt så vi drog dit och drack ist. Eller Johan gjorde, jag drack endast en cider. Emma kom och hälsade på också:) Vi spelade spel och hade det trevligt. Det var jag, Johan. Gunnarsson, Erik & Mackan Emma kom senare efetr spelet.

På lördagen fick jag uppleva lite Ohlström/Hägglund tradtioner. Vi var ut i skogen med traktor och vagn för grillning och hämtning av julgran. Förutom att det var kallt om tårna var det väldigt mysigt!

Johan drog för att jobba vid 3 och Patrik följde med. Jag & Carola blev kvar hos Putte & Kina. Värme nice! Efter några timmar inomhus var det dags att gå ut igen, men den här gången var det inte lika kallt. Kursen var mot Ottars för att kolla på raketer. Det var väldigt skönt ute, men jävligt mörkt! Kinas fråga blev: Ska vi gå skogen eller vägen? - Ida och jag ssvarade snabbt: vägen! Det tyckte Kina var roligt för hon hann aldrig säga klart meningen förns hon fick svar. haha Som många vet är jag jävligt mörkrädd och innan vi var framme i Ottars skulle vi gina genom en stig via spåret. Och fan vad äckligt det var, men tur att Drutten och Ludde var med. :) Dem andra hade såklart roligt åt mig. höhö

Vi gick vidare kurs mot husby för att hämta bullar och mina rosa underbara fina tofflor, sedan vidare ner mot Väster-Ekeby. Det blev tv-kollande och bakning av pepparkakor. Ida och jag började baka sedan skulle Hägglundfamiljen hem så där satt jag med svärmor och bakade. Så trevligt och mysigt så.

Johan stackarn fick jobba över eller kom hem senare än tänkt. Han var på konsert i Vendelskyrka med jobbet, men taxin hem kom aldrig och då hade det blivit någon miss så taxin åkte ifrån Uppsala 21 så den var ju framme 22.

Johan var väl hemma hos Patrik & carola efter 00 ngt. Johan & jag som skulle mysa med glögg och så hos Ynk & Tompa, men det sket sig för dem tyckte det blev försent, vilket det också blev. Jag fick iaf min efterlängtade dusch.

Idag vaknade vi vid 10. Gick upp typ halv. Myspysigt var det och ligga kvar. Det var träning idag men jag håller nog på och blir sjuk. Enligt Johan iaf. "Är man kallsvettig och yr brukar man ha feber" okey. Men älskling, jag hade iaf ingen feber.. :) Hemma hos Patrik & Carola var det fika för Hampus "lillen" fyller imorn och tjuvstartades lite med fika idag. Jag gick iväg en stund, och Johan kmr efter och frågar var det är.

Kallsvettig, yr och ont i magen. :s Johan trodde ett tag att jag skulle svimma där, och det kändes som att jag skulle göra det med. (Jag vet Carola vad du tänker, jag lovar)

Nu ligger jag nedbäddad i sängen och Johan är på träning.

Jag är iaf väldigt tacksam över de människor jag får lära känna genom åren Underbara och omtänksamma människor. Kärlek till er!

Stor kärlek till Johan för han är den han är! <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0